تبلیغات
روانشناسی صنعتی- سازمانی - مدیر باید فیلم سازمان را ببیند نه عکس آن را
 
روانشناسی صنعتی- سازمانی
درباره وبلاگ


سلام به دوستان و همکاران بازدید کننده از وبلاگ روانشناسی صنعتی-سازمانی.
هدف ما مشاوره، آموزش و پژوهش در زمینه روانشناسی صنعتی و سازمانی می باشد و سعی بر اینه که به سوالات شما در حد امکان پاسخ داده بشه. فعالیت اصلی نویسنده تدریس، تحقیق و پژوهش هستش، در خدمت دوستان هستم...
جهت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، پایان نامه، سرچ چکیده های روز و ...

مدیر وبلاگ : آبانگاه
موضوعات
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون راجع به وبلاگ








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

برای تصمیم‌گیری و قضاوت در سازمان، باید فیلم آن را ببینیم، نه عکس...
عکس ثبت یک لحظه است، بدون اینکه بدانیم پیش و پس آن چه بوده است. فیلمبرداری تداوم و پیوستگی را نشان می‌دهد. هر صحنه‌ای را که مشاهده می‌کنی پیوند آن را با تصویر قبل حس می‌کنی و منتظر تصویری هستی که نشان داده خواهد شد. هر صحنه را که می‌بینی در حس صحنه قبل هستی و این حس به تو کمک می‌کند که صحنه بعد را بهتر لمس کنی.
در عکس هیچ حسی از قبل نداری. تصویر را می‌بینی، تازه می‌روی در بحر آنچه می‌بینی و کنکاش می‌کنی تا در زوایای تصویر چیزی بیابی. در فیلم پیوستگی تو را هدایت می‌کند به سمت یک مفهوم. اگر وسط فیلم برسی و یک نگاه بکنی و بروی شاید هیچ چیز متوجه نشوی. در عکس می‌بینی و به افکارت اجازه می‌دهی تا تفسیر کند و داستانی را پیدا کند که تصویر می‌خواهد بگوید.

در فیلم تصاویر حرف می‌زنند و نیازی به خیالپردازی نیست. پیوستگی تصاویر به تو می‌گوید چه خبر است. برای درک مسائل موجود در یک سازمان باید فیلم سازمان را ببینیم. یک شات از وقایع به ما کمکی نمی‌کند و حتی ما را شاید به بیراهه ببرد.
مدیرانی که با یک عکس از سازمان تصمیم می‌گیرند؛ با یک تلفن یا یک نامه و ایمیل، احتمال خطایشان بالا می‌رود. مدیر باید فیلم سازمان را ببیند. برای اینکه بدانیم نظر عمومی‌یک واحد در مورد یک موضوع چیست، باید به روش اصولی و علمی‌نظرسنجی کنیم. اگر به واسطه صحبت یک نفر در یک جمع چهل نفری در موردی مربوط به آن جمع قضاوت کنیم، آشکارا به خطا رفته‌ایم. برای تصمیم‌گیری و قضاوت در سازمان سعی کنیم فیلم ببینیم، نه عکس!





نوع مطلب : محیط کار، مقالات، مدیریت روانشناسی، 
برچسب ها : مدیر، فیلم، سازمان، عکس،
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 2 بهمن 1390
آبانگاه
جمعه 20 مرداد 1396 09:21 ب.ظ
It's going to be ending of mine day, except before ending I am reading this
great piece of writing to increase my know-how.
سه شنبه 10 مرداد 1396 02:36 ق.ظ
Thanks very interesting blog!
شنبه 2 اردیبهشت 1396 08:57 ب.ظ
This post is invaluable. When can I find out more?
جمعه 25 فروردین 1396 09:59 ق.ظ
I am extremely impressed with your writing abilities and also with the format for your weblog.
Is this a paid subject matter or did you customize it your
self? Anyway keep up the excellent high quality writing, it's rare to look a nice blog like this one nowadays..
چهارشنبه 23 فروردین 1396 10:09 ب.ظ
Good site you have got here.. It's difficult to find
high-quality writing like yours these days. I seriously appreciate
individuals like you! Take care!!
دوشنبه 14 فروردین 1391 10:24 ق.ظ
می تونم با شما صحبت كنم ؟
09173444727
با تشكر
دوشنبه 1 اسفند 1390 12:02 ب.ظ
سلام
با افتخار لینك شدید
آبانگاهسلام.
با تشکر*
چهارشنبه 26 بهمن 1390 09:57 ق.ظ
سلام ممنون از حضور گرمت روایی و پایایی رو هم برای شما در همون پست جا دادم
خیلی خوشحال شدم كه وب شما رو دیدم اگر تمایل داشتید با هم تبادل لینك داشته باشیم در ضمن مطالب جالبی گذاشتی كه سعی میكنم توی اولین فرصت اونها رو بخونم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر