تبلیغات
روانشناسی صنعتی- سازمانی - چگونه "نه" بگوییم؟
 
روانشناسی صنعتی- سازمانی
درباره وبلاگ


سلام به دوستان و همکاران بازدید کننده از وبلاگ روانشناسی صنعتی-سازمانی.
هدف ما مشاوره، آموزش و پژوهش در زمینه روانشناسی صنعتی و سازمانی می باشد و سعی بر اینه که به سوالات شما در حد امکان پاسخ داده بشه. فعالیت اصلی نویسنده تدریس، تحقیق و پژوهش هستش، در خدمت دوستان هستم...
جهت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، پایان نامه، سرچ چکیده های روز و ...

مدیر وبلاگ : آبانگاه
موضوعات
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون راجع به وبلاگ








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

تصویر
 
 
 
 
 
 
 
 
ما از بزرگترهایمان روزانه 400 بار کلمه نه را می شنویم اما هرچه خودمان به بزرگسالی نزدیک می شویم ادا کردن آن حتی برای یک بار هم مشکل به نظر می رسد.
در زیر راهکارهایی برای نه گفتن به شما پیشنهاد شده است:
* زمان را بخرید:
کاملا واضح است که مردم شنیدن بله را بیشتر دوست دارند. حتی گفتن بله آسان تر هم است. اما سرانجام، اگر بله گفتن به افراد، منجر به عقب نشینی درمقابل آنها باشد باعث استرس می شود. به جای جواب دادن به صورت مستقیم، بگویید "من می تونم فردا به شما جواب بدم؟" برای خودتان مهلت بگیرید تا بتوانید آن طور که دوست دارید تصمیم بگیرید.
* به تصورات منفی فکر کنید:
وقتی عصبانی هستیم، خشم ما نه گفتن ما را آشکار می کند. بنابراین از خودتان بپرسید، اگر بگویم نه، بدترین کاری که این شخص با من می کند چیست؟ و اگر اتفاق افتد، من چگونه با آن مواجه می شوم؟ این پرسشها به شما کمک می کند تا ترس را از واقعیت تشخیص دهید و متوجه شوید که نتیجه به همان بدی ای است که شما بله بگویید.
* آن را به خود شخص بگویید:
افراد معمولا دوست دارند تا جایی که ممکن است نه گفتن را از طریق ایمیل زدن یا از پشت تلفن به اشخاص بگویند. اما با نه گفتن به صورت رودرو، پیامی را به شخص مقابل منتقل می کنید و همچنین به آسانی می توانید علاوه بر نه گفتن چیزهای دیگری را هم بازگو کنید.  


* ساده بگیرید:

وقتی یکی از دوستانتان از شما می خواهد بیرون بروید، به او بگویید " من قبلا برنامه ریزی کرده بودم، متشکرم"، اگر کسی از شما می خواهد تا برای کاری داوطلب شوید بگویید "متاسفم، من باید به درسهایم یا به خانواده ام رسیدگی کنم" و تا همین اندازه او را درجریان قرار دهید. اگر شخص مقابل را از جزئیات باخبر کنید، باعث عیبجویی و طولانی شدن واکنش طرف مقابل می شود.
* محدودیت هایتان  را بدانید:
اگر می خواهید درخواست فردی را به دلایل شخصی رد کنید این گونه عمل کنید. برای مثال، بگویید "من یک رویه ای را پیش گرفتم که هرگز به دوستانم پول قرض ندهم" یا " هرگز به تقاضاهای تلفنی ام جواب نمی دهم". این جملات به آنها نشان می دهد که نه گفتن شما یک پیام موقتی نیست بلکه  تداوم دارد.
* مکالمه تان را مثبت تمام کنید:
مکالمه تان را با یک پیشنهاد به صورت مثبت تمام کنید. اگر پروژه کاری است و شما نمی توانید مسئولیت آن را به عهده بگیرید، یک راه حل پیشنهاد کنید. از این طریق، همکارتان، متوجه می شود که شما نمی توانید آن کار را انجام دهید.




نوع مطلب : راز های خوشبختی، ارتباطات میان فردی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 28 خرداد 1389
آبانگاه
دوشنبه 4 دی 1391 09:11 ب.ظ
سلام ، شاد و پرانرژی باشید، خوب بود ، مرسی








 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر